هم سه تار و دفی کشیدم و یکی از دوستانم که دف یاد میگیرد روی آن دف یک "یا علی" نوشت.آن
نقاشی تا فردای آن روز از تخته پاک نشد و زنگ اول فردای آن روز بچه ها به معلم هندسه اجازه ندادند که
تخته را پاک کند و معلم فقط سمت چپ تخته که در آن شعری نوشته بودم را پاک کرد و با یک چهارم
تخته مشغول تدریس شد و زنگ بعد معلم دینی به کلاس آمد و در آخر کلاس از من پرسید:" کدام را پاک
کنم؟"من منظورش را متوجه نشدم اما بعد گویی خودش تصمیم گرفت که چه چیز را پاک کند و "یا علی"
درون دف را پاک کرد.من متعجب شدم و دلیل این کارش را پرسیدم.گفت:"دوست ندارم اسم حضرت علی
در کنار ساز باشد چون با هم همخوانی ندارند."
گفتم:" من این یا علی را ننوشته ام ولی فکر هم نمی کنم که چندان مغایرتی بین دف و حضرت علی
باشد و روی بسیاری از دف ها یا علی نوشته میشود که زیبا نیز هست."پاسخ داد که این ساز ها آخر به
مطربی ختم میشوند و درست نیست که نام حضرت علی اینگونه به کار برده شود. مثل اینست که در
کنار قرآن خواندن کسی سنتور بزند،شاید این سنتور زدن زیبا باشد ولی درست نیست اینکار انجام
شود.و در آخر گفت که این سلیقه ی من است و من اینگونه نمی پسندم.
من متعجبم!چرا؟ واقعا چرا گروهی موسیقی را مطربی میدانند؟چه کسی گفته که نام حضرت علی با
موسیقی مغایرت دارد؟مگر این همه در روز های ولادت امام علی موسیقی از تلویزیون پخش نمیشود؟
حتی گلها هم اگر هم زمان که در مقابل آفتاب قرار میگیرند موسیقی زیبایی برایشان گذاشته شود اول
به سمت منبع آن صدای خوش برمیگردند نه به سوی نور خورشید! پس علاقه به موسیقی در همه ی
موجودات وجود دارد و این علاقه را خدا در وجود مخلوقات نهاده است پس خدا موسیقی را ناپسند نمی
داند و آن مطربی ها هم اکنون رایج نیست.پس دیگر دلیلی ندارد که بگوییم موسیقی حرام است و یا
مطربی است و نام حضرت علی نباید روی سازی نوشته شود.
(در ضمن یکی نیست به این معلم بگوید آخر خانم محترم سلیقه ی شما به من چه ربطی دارد؟این
نقاشی به سلیقه ی من و دوستم پای تخته کشیده شده، چرا نظرات سازنده ی خود را برای خود نگه
نمیدارید یا حداقل با اجازه نقاشی من را تحریف نمی کنید؟)